Geometria zawieszenia
Geometrię zawieszenia (tzw. zbieżność lub geometria kół) wykonujemy na podstawie wytycznych producenta danej marki i modelu pojazdu. Usługa ta wpływa na komfort jazy, zmniejszenie zużycia części i przede wszystkim bezpieczeństwo jazdy.
Zakres naszej usługi to:
- badanie kąta pochylenia koła
- badanie zbieżności kół osi przedniej i tylnej
- badanie kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy
- badanie kąta pochylenia sworznia zwrotnicy
Niepoprawna zbieżność kół powoduje zagrożenie bezpieczeństwa ruchu, nadmierne zużycie paliwa, nadmierne zużycie ogumienia, pogorszenie komfortu podróżowania. Dlatego zachęcamy do systematycznej kontroli.
Czy jest geometria zawieszania?
To wyrażana w milimetrach wielkość określająca różnicę odległości między obręczami kół przednich mierzonymi na wysokości ich osi obrotu w płaszczyźnie równoległej do jezdni z przodu i z tyłu obręczy, przy ustawieniu kół do jazdy na wprost; nierównoległe ustawienie kół (odległość z przodu obręczy kół jest mniejsza niż z tyłu) jest niezbędne dla zapewnienia równoległego toczenia się kół podczas jazdy, kiedy działające na nie siły usiłują odchylić je na zewnątrz.
Kiedy warto udać się na geometrę kół?
Na geometrię zawieszania warto udać się, gdy wystąpi jedna z poniższych sytuacji:
- Gdy kierownica znajduje się w nieprawidłowym położeniu (podczas jazdy na wprost kierownica nie jest w położeniu neutralnym).
- Gdy podczas jazdy na wprost samochód „ucieka” i trzeba korygować tor jazdy nie wynikający z drogi po której się poruszamy.
- Gdy opony są nierówno zużyte.
- Podczas popiskiwania opon na zakrętach.
- Podczas odbytych napraw zawieszenia, wymagających geometrii kół
- Profilaktycznie raz w roku, lub po znacznym przebiegu pojazdu.
- Po zakupie samochodu używanego.
- Po kolizji.